View unanswered posts | View active topics It is currently Sun May 26, 2013 1:56 am

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 
 AC Ryan HD2 ziet geen films meer 
Author Message

Post AC Ryan HD2 ziet geen films meer
beste AC Ryan bezitters,

Zal me eerst ff voorstellen, ben maurice ben 26 jaar en woon in Den haag,

ik heb sinds een half jaartje nu de AC Ryan HD2 met 2 TB harde schijf..

Nou stonden er tot voor kort 64 MKV bestanden op en wat muziek..

Nou wilde ik vorige week vanaf mijn IMAC 2 nieuwe films draadloos verzenden via mijn netwerk.. Wat alle vorige keren perfect is gegaan..

AC Ryan aanzetten. Imac aan.. Verbinden met server kopieren en plakken.. duurt ongeveer een uurtje voor 8GB maar het ging altijd goed..

Vorige week dus niet telkens een foutmelding net voordat de film klaar was met kopieren..

via USB op mijn Imac gekoppeld, naar de map Films gegaan.. wat bleek 0 bestanden maar wel 580 GB in gebruik.. muziek staat er nog wel op maar films zijn onvindbaar, en ik kan nu zelfs va USB niks meer erop zetten..

WIE OH WIE KAN MIJ HELPEN!!!

alvast bedankt..

Maurice

Fri May 18, 2012 1:26 pm
Profile

Post Re: AC Ryan HD2 ziet geen films meer
Met een USB kabel aan een Windows PC of laptop hangen en dan diskrepair uitvoeren.
Daarmee zijn dat soort problemen in 99% van de gevallen wel opgelost.

Fri May 18, 2012 2:15 pm
Profile

oh oke dus dit kan alleen via een win.. pc

??

Fri May 18, 2012 2:40 pm
Profile

Ik heb met andere dan Windows PC's hier geen ervaring mee en ik weet dat die diskrepair tool van Windows dat goed doet.
Als je Mac een diskrepair tool voor NTFS heeft zal het ook wel goed gaan.

Fri May 18, 2012 3:06 pm
Profile

ik kan echt totaal nix vinden.. ben langs mijn broer en vader gereden die allebei ook een Imac hebben en ook allebei een windhoos laptop.. Hierop werd mijn AC Ryan niet eens gevonden nadat ik deze had aangesloten via USB.. Dit komt denk ik omdat de 2TB harde schijf is veranderd naar een NTFS.. of heb ik het mis??

Iemand enig idee?? HELP!!!

Fri May 18, 2012 5:56 pm
Profile

NTFS is het standaard bestandsysteem voor Windows, dus daar kan het niet aan liggen. Als de player (met voeding!) niet als externe harde schijf wordt herkend is er iets goed mis. Niet eens een foutmelding? De laptops zouden toch zeker een USB apparaat moeten herkennen, zelfs als de harde schijf problemen heeft. Je IMac vindt je harde schijf wel, dus de player is in principe in orde. Al eens andere USB aansluitkabels geprobeerd?
Kopieren via het netwerk heeft al bij flink wat gebruikers bestanden beschadigd of verwijderd. Vaak is inderdaad een chkdsk in Windows voldoende, maar helaas niet altijd. Zie dit (helaas gesloten) topic: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=25&t=17472

Fri May 18, 2012 6:31 pm
Profile

Welke versie OSX heb je ?

maussy070 wrote:
Vorige week dus niet telkens een foutmelding net voordat de film klaar was met kopieren..

Dit klinkt niet goed. Software Update gedaan?
maussy070 wrote:
via USB op mijn Imac gekoppeld, naar de map Films gegaan.. wat bleek 0 bestanden maar wel 580 GB in gebruik.. muziek staat er nog wel op maar films zijn onvindbaar, en ik kan nu zelfs va USB niks meer erop zetten..

Tijdens het kopiƫren worden bestanden aangemaakt met een .(punt), dit zijn normaal verborgen bestanden
en indien kompleet omgezet worden naar het definitieve bestand, maar aangezien er een fout optreedt blijft het bestaan.
maussy070 wrote:

zie boven
NTFS is alleen lezen
maussy070 wrote:
Hierop werd mijn AC Ryan niet eens gevonden nadat ik deze had aangesloten via USB.. Dit komt denk ik omdat de 2TB harde schijf is veranderd naar een NTFS.

Welke de Imacs or windows Pc (Zie punt vanhal met voeding)

Edit
Heb je ook de bijgeleverde blauwe USB 3.0 kabel gebruikt??

Ik heb het niet herkennen ook met een USB 2.0 kabel gehad.

Netgear WNDR 3700 Gb Router.
Netgear 8 port Gb Switch.
Ubuntu -> Virtual Box -> OSX.
Ipad 2.
Iphone.

Fri May 18, 2012 6:55 pm
Profile

Ondertussen de ACR gefixt..

Heb via spotlight (zoekprogramma op de MAC)

Schijfhulpprogramma geopend en toen zag ik daar toen de ACR via usb aangesloten staan.. de schijf benaderd en laten controleren op fouten..

Geen fouten kunnen detecteren.. maar nog steeds kon ik niet mijn films benaderen of zien staan..

Toen maar voor een complete Fortmat gekozen alles eraf gehaald.. Schijf aangekoppeld via USB werd direct herkend en kon er alles weer opzetten.. inmiddles staat er weer voor 200GB op :lol: bedankt voor de hulp..

Tue May 22, 2012 11:47 am
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 8 posts ]