| Author |
Message |
|
mderijke
Joined: Wed Dec 16, 2009 12:37 am Posts: 205 Location: Kruisland
|
 Dutch Chat!
Edit By: Dirk, welkom idereen, hier een post die tot stand gekomen is na het splitsen van "Playonhd! creëert behoefte". waar we veel lol hebben met elkaar en waar we proberen elkaar wat beter te begrijpen. natuurlijk ook met de nodige grappen en grollen, maar ook met serieuze zaken. de bedoeling is om dat hier voort te zetten, en we hopen dat er steeds meer members erbij komen. We stellen het wel op prijs dat het gezellig blijft, dus geen ergenissen over en weer en geen verwijten naar andere, gewoon een informeel stukje om te relaxen.
 azalin wrote: Alleen geen geld. En de geldboom is doodgegaan met de vorst. Volgens mij heeft mijn aanstaande vrouw de boom wat kapot gemaakt ... als je begrijpt wat ik bedoel  Tsja, als je gek bent op gadgets, dan is een vrouw niet altijd handig (ik heb pas 30 jaar ervaring hoor........  ) Maar goed, ze heeft d'r eigen map op de Playon!HD. Die vul ik regelmatig met "verzoeknummers". Zij blij, ik m'n "speeltje".......... Maarten
_________________POHD 1Tb, V7.0.6. r4824 Playon HD USB WLAN Sony HTD-780SS set (STR-KS1300 receiver with RDR-HX780 HDD recorder) Philips 42"PFL7603 Full HD Controlled by Logitech Harmony One 
Last edited by Dirk on Wed Feb 10, 2010 6:22 pm, edited 1 time in total.
split from other topic in dutch forum
|
| Sun Jan 10, 2010 12:59 am |
|
 |
|
azalin
|
 Re: Playon!HD creëert behoefte
mderijke wrote: azalin wrote: Alleen geen geld. En de geldboom is doodgegaan met de vorst. Volgens mij heeft mijn aanstaande vrouw de boom wat kapot gemaakt ... als je begrijpt wat ik bedoel  Tsja, als je gek bent op gadgets, dan is een vrouw niet altijd handig (ik heb pas 30 jaar ervaring hoor........  ) Maar goed, ze heeft d'r eigen map op de Playon!HD. Die vul ik regelmatig met "verzoeknummers". Zij blij, ik m'n "speeltje".......... Maarten  I know!  Naja, ik rip onze DVDs er naar toe en zij is blij dat we vrij eenvoudig alle films die we hebben maar ook films die we nog niet hebben en dan ter evaluatie (  ) downloaden kunnen bekijkenvanuit onze lui bank (wij hebben geen luie stoel  ) Het schijnt nog erger te kunnen, je zou bijvoorbeeld kinderen kunnen hebben  dat kost nog meer 
_________________PlayOn!HD [ Firmware r3643 YAMJ 6th Trial European version ] Philips TV 29pt9005/12 [old skool] Sony STR-DB780QS AV Receiver  
|
| Sun Jan 10, 2010 10:18 am |
|
 |
|
mderijke
|
azalin wrote: Het schijnt nog erger te kunnen, je zou bijvoorbeeld kinderen kunnen hebben  dat kost nog meer  Vertel mij wat  , gelukkig is de laatste bijna klaar met studeren  , hopelijk studeert ze van de zomer af en ben ik echt van alle kosten af  . Ze zeggen niet voor niets, als je een kind krijgt ben je meteen een dikke kwart miljoen euro kwijt tot hun 18e of 20e of zo  . Maarten
_________________POHD 1Tb, V7.0.6. r4824 Playon HD USB WLAN Sony HTD-780SS set (STR-KS1300 receiver with RDR-HX780 HDD recorder) Philips 42"PFL7603 Full HD Controlled by Logitech Harmony One 
|
| Sun Jan 10, 2010 12:09 pm |
|
 |
|
Dirk
Joined: Sun Oct 25, 2009 1:41 pm Posts: 7227 Location: Tilburg, The Netherlands
|
mderijke wrote: Dirk wrote: dus FULL HD zal over een jaar of 5 geen 1920x1080P meer zijn.
Qua tijd is dat wel mooi, mijn TV is ook van 2008 (ergens in de zomer). Mijn stereo is van vroeg 2009 en de playon!HD is van december 2009. Tegen de tijd dat de boel (normaal gesproken) verouderd is en je kan/mag gaan kijken voor wat nieuws kun je dus echt wat nieuws kopen. Maar ik zou toch wel eens een goede blue ray met een goede DTS op die 21:9 willen zien met een echte goede onkyo DTS (of Dolby 7.1) set. Gewoon even mezelf lekker maken om te kunnen dromen..........  Maarten volgens mij gezien de keuze in apparatuur hebben we dezelfde smaak. een onkyo is ook hier iets wat wel binnen gereden mag worden. ben in januari 2008 bij stassen in venlo geweest, en wist niet wat ik hoorde op een onkyo met de juiste speakers. maar ja die onkyo viel wel mee alleen die speakers niet. bovendien de buren he. maar ja daar had jij weer geen last van. daar heb ik dan weer meer films per uur voor.  nee voor mij is het echt afwachten hoe het er over vijf uitziet (ook ivm ziekte  ) 2009 was wat dat betreft een héél slecht jaar voor mij. maar ja dan had ik weer niet zoveel tijd over voor hier op het forum. 
_________________"PV73100 v7.4.4.r7317_(European)""PV73200 v7.4.6.r7317_(European)""PV73700 v9.5.3.r7317""PV73800 v9.5.5.r7317""PV76120 v8.5.4.r7317_(European)"Via HDMI to Onkyo TX-SR508 via HDMI to the tvAll connected by cat6 trough two linksys WRT320N`s to internet. pc WIN7 en laptop Win7 
|
| Sun Jan 10, 2010 5:25 pm |
|
 |
|
Branwacht
Joined: Thu Nov 26, 2009 4:41 pm Posts: 951 Location: Friesland
|
 Ik heb echt SMAKELIJK om de post moeten lachen  (behalve dan de ziekte van Dirk) Het is overal het zelfde, wij willen spelen en de vrouwtjes willen dat niet hebben, ze zijn eigenlijk maar lastig in ons leven.....toch ? Wij willen wel de economie draaiende houden, maar ja dat lastige ding wat ook op de bank zit wil dat niet ! En toch zou ik al mijn shit inleveren, als mijn wijfie met de koffers voor mij stond ! En tsja die andere bloedzuigertjes.....(lees kinderen) die zijn hier nog te klein, om echt een eigen wil te hebben......(  alhoewel) Voor mij mag deze post nog wel ff door gaan..... Laters
_________________ Playon!HD v7.0.6. "Playon!HD v7.0.6.r4107_(European)_ (1073DD)" via HDMI to Onkyo TX NR509 via HDMI to SAMSUNG 37D6320 all hearable tru, JAMO 28 fr.JAMO 18 cent,JAMO 1008 sub Al controlled with the Harmony One and my own fingers !!
|
| Mon Jan 11, 2010 1:35 pm |
|
 |
|
mderijke
|
Dirk wrote: volgens mij gezien de keuze in apparatuur hebben we dezelfde smaak. een onkyo is ook hier iets wat wel binnen gereden mag worden. ben in januari 2008 bij stassen in venlo geweest, en wist niet wat ik hoorde op een onkyo met de juiste speakers. maar ja die onkyo viel wel mee alleen die speakers niet. bovendien de buren he. maar ja daar had jij weer geen last van. daar heb ik dan weer meer films per uur voor.  nee voor mij is het echt afwachten hoe het er over vijf uitziet (ook ivm ziekte  ) 2009 was wat dat betreft een héél slecht jaar voor mij. maar ja dan had ik weer niet zoveel tijd over voor hier op het forum.  Hej Dirk, qua smaak zitten we inderdaad op dezelfde lijn. Hoewel, ik heb mijn Onkyo (weet het type niet meer) weggegdaan naar mijn zoon. Maar dat was nog een Dolby 1 receiver. Hij is ook weer gelukkig en ik heb nu DTS en ikmoet zeggen dat die sony goed geluid geeft voor een budget setje. Voor muziek maakt het me niet zoveel uit, heb meestal de radio aan staan op de achtergrond en gezien mijn ietwat verminderd gehoor (te lang en te veel in lawaaige omgevingen gewerkt) hoor ik toch niet alles. Maar ik wil inderdaad ook wel eens in een goede winkel het verschil gaan beluisteren. En ja, ik heb de mazzel dat ik om 23;00 uur nog even de surround kan openschroeven. Da'k dan minder DVD's kan binnenslepen is jammer, maar aan de andere kant, heb met de kerst iets van 600 DVD's weggegeven aan de kids. We kwamen er toch niet toe om te kijken en het nam wel heel erg veel ruimte in. En met die Playon!HD zocht ik naar films op HD en liet ik de gewone versies lopen. Kortom, ieder doet zijn ding op zijn manier en toch hebben we allemaal lol in hetzelfde apparaat. Groet, Maarten
|
| Mon Jan 11, 2010 2:34 pm |
|
 |
|
mderijke
|
Hej Branwacht, het is ook niet voor niets dat ik altijd roep: Alle vrouwen zijn zussen van elkaar.......  ". Maar inderdaad, als ze met d'r koffers zou klaar staan zou ik ook mijn speeltjes inleveren. En als ik dat niet zou doen, dan zou ik ze toch moeten inleveren, tenminste, dat schat ik in als ik zie hoeveel alimentatie sommige collega's moeten dokken....... Of de kleintjes nu wel of geen mening hebben, ze kosten toch geld (niet dat ik dat erg vond hoor) maar soms in een melancholieke bui zie ik toch wel een hele mooie sportwagen op de bank zitten als ze op bezoek zijn...... Groet, Maarten
|
| Mon Jan 11, 2010 2:41 pm |
|
 |
|
Dirk
|
we zullen het maar niet over de kleinkinderen hebben, (die koste opa ook veel, maar krijgt het dan wel tienvoudig terug  ). nee het vrouwtje en de kids zijn de duurste hobby ooit. ach ja anders had ik zelf koffie moeten zetten.  he maar ja die Sony set van mij was een vergissing, wel een top setje overigens kwa geluid en vermogen. maar ik heb dat kreng begin 2008 gekocht voor 799 euro, ligt verdorie eind 2008 al voor de helft in de winkels, had ik dat gat in mijn hand beter een half jaartje dicht kunnen houden. haha maar ja ik ben er dik tevreden mee en altijd nog goedkoper dan de onkyo set van mijn maat. maar ja die heeft dan toch ook echt wel een top geluid, (en ja die zet hem ook echt open). de eagles in concert met DTS en vol op 75 (gaat tot honderd) nou de ramen blijven nog et zitten, en geen spatje overmodulatie zelfs niet op 95 maar je oren horen het een dag later dan nog  
_________________"PV73100 v7.4.4.r7317_(European)""PV73200 v7.4.6.r7317_(European)""PV73700 v9.5.3.r7317""PV73800 v9.5.5.r7317""PV76120 v8.5.4.r7317_(European)"Via HDMI to Onkyo TX-SR508 via HDMI to the tvAll connected by cat6 trough two linksys WRT320N`s to internet. pc WIN7 en laptop Win7 
|
| Mon Jan 11, 2010 10:08 pm |
|
 |
|
mderijke
|
Dirk wrote: we zullen het maar niet over de kleinkinderen hebben, (die koste opa ook veel, maar krijgt het dan wel tienvoudig terug  ). Met het voordeel dat als ze beginnen te stinken geef je ze gewoon even terug aan pa of ma....... Gewoon lekker verwennen, da's toch de taak van opa en oma........ Laatst de mooiste ervaring, geef ik die kleine van m'n zoon een brandweerauto, ja ja met sirene...... De auto, 10 euro, de wanhopige blik in de ogen van m'n zoon (help, weer een lawaaiding.....) onbetaalbaar, voor de rest Eurocard........ Dirk wrote: he maar ja die Sony set van mij was een vergissing, wel een top setje overigens kwa geluid en vermogen. maar ik heb dat kreng begin 2008 gekocht voor 799 euro, ligt verdorie eind 2008 al voor de helft in de winkels,  Ik was in het voorjaar van 2009 iets van 600 euro kwijt, maar wel met de HDD recorder erbij, was toen niet de goedkoopste volgens kieskeurig.nl maar zeer zeker niet de duurste. (ik bedoel de winkel waar ik hem kocht) Maarten
|
| Tue Jan 12, 2010 7:33 pm |
|
 |
|
Dirk
|
ik had exact dezelfde set maar ja een van de eerste want het ding was net op de markt, achja ik vind het een topset ook de dvd/hdd recorder en die scaled aardig op. mijn kleinzoon roept altijd als ik achter de pc zit (we hebben een bureau met twee pc`s naast elkaar). emo (elmo van sesamstraat) er staat een filmpje op youtube met andreas bochelli, die moet ik dan starten gaat ie in de stoel zitten en mee lallen (15 maanden jong). en als ie stopt pakt hij de muis en roept "nog" "ja""nog" en opa hem maar weer starten haha, maakt je dag weer helemaal oke zo`n mannekke. (over rijkdom gesproken dan ben je rijk als je dat mag meemaken ook al ben ik pas 43  )
|
| Tue Jan 12, 2010 7:39 pm |
|
|