POHD op afstand gebruiken
| Author |
Message |
|
fchang
Joined: Fri Jan 29, 2010 8:33 pm Posts: 67 Location: Maarssen, The Netherlands
|
 POHD op afstand gebruiken
Hoi,
Sinds vorige week ook een playon HD gekocht. Super ding. Ben nu alle films en albums aan het overzetten. Erg goed om te zien dat de firmware in beweging blijft door de interactie van gebruikers en developers. Ik hoop ook zo mijn steentje bij te dragen.
Ik heb flink lopen zoeken maar misschien de verkeerde kreten gebruikt. Ik ben er benieuwd of de playon ook op afstand beheerd kan worden en bestanden benaderd kunnen worden. Zeg maar als een soort van FTP server. Synology gebruikt goede software hiervoor.
Hoor het graag.
Groet, Fabian
|
| Mon Feb 01, 2010 2:25 pm |
|
 |
|
ijsbeer
Joined: Tue Nov 03, 2009 8:40 pm Posts: 169 Location: The Netherlands
|
 Re: POHD op afstand gebruiken
FTP is geen standaard optie in de POHD. Eventueel is het mogeljik via PlugOnDevice.com , maar hiervoor moet je in een ander forum zijn. PlugOnDevice wordt niet officieel gesupport door ACRyan.
|
| Mon Feb 01, 2010 2:38 pm |
|
 |
|
azalin
|
Je kan "gewoon" via Samba (Netwerk omgeving in Windows) toegang tot de interne HD van de PlayonHD krijgen en vanaf de PlayonHD kan je ook gedeelde mappen op je PC(s) in het netwerk benaderen.
FTP ondersteuning kan wel maar dan moet je POD (PlugOnDevice) installeren.
_________________PlayOn!HD [ Firmware r3643 YAMJ 6th Trial European version ] Philips TV 29pt9005/12 [old skool] Sony STR-DB780QS AV Receiver  
|
| Mon Feb 01, 2010 3:09 pm |
|
 |
|
fchang
|
Bedankt voor de reacties. Wordt er in de toekomst nog verwacht iets in deze richting? Ik bedoel dus beveiligd benaderen van bestanden op afstand?
Groet, Fabian
|
| Mon Feb 01, 2010 3:15 pm |
|
 |
|
ijsbeer
|
Nee, de POHD is geen NAS, dus dit soort functionaliteit zal ook niet ingebouwd worden.
|
| Mon Feb 01, 2010 3:49 pm |
|
 |
|
Ietswaart
|
ijsbeer wrote: Nee, de POHD is geen NAS, dus dit soort functionaliteit zal ook niet ingebouwd worden. Hmmm. De POHD kan ook worden ingezet als NAS. Ik weet alleen niet of hij ook via internet te benaderen is. Maar daar zijn vast wel mensen beter van op de hoogte... Grtz,
_________________ PlayOn!HD. Firmware 4318 POHD -> HDMI -> Pioneer VSX-819H-K AV Receiver-> HDMI -> Pioneer plasma PDP LX5090
|
| Mon Feb 01, 2010 7:30 pm |
|
 |
|
fchang
|
@ Ijsbeer. Correct me if I'm wrong but, in de specs op de site staat: Network Drive (NAS)!!!
Groet, Fabian
|
| Mon Feb 01, 2010 8:48 pm |
|
 |
|
Dirk
Joined: Sun Oct 25, 2009 1:41 pm Posts: 7227 Location: Tilburg, The Netherlands
|
er is een how to hoe dit te doen, denk wel aan je beveiliging vanaf het internet, hier moet dan wel iets aan gedaan worden, maar dat zal daar ook wel besproken worden., hier nog een tip hoe je de volgende keer iets kunt zoeken op dit forum (of een andere als je de site wijzigd): " zoeken op het forum met de hulp van google "en hier het forum van " Plug On Device " 
_________________"PV73100 v7.4.4.r7317_(European)""PV73200 v7.4.6.r7317_(European)""PV73700 v9.5.3.r7317""PV73800 v9.5.5.r7317""PV76120 v8.5.4.r7317_(European)"Via HDMI to Onkyo TX-SR508 via HDMI to the tvAll connected by cat6 trough two linksys WRT320N`s to internet. pc WIN7 en laptop Win7 
|
| Mon Feb 01, 2010 9:23 pm |
|
 |
|
fchang
|
@Dirk thanks, ik ga het is uitvogelen.
Wat betreft het zoeken. Ik heb denk ik verkeerde zoek woorden gebruikt.
Groet
|
| Tue Feb 02, 2010 7:54 am |
|
 |
|
ijsbeer
|
fchang wrote: @ Ijsbeer. Correct me if I'm wrong but, in de specs op de site staat: Network Drive (NAS)!!!
Groet, Fabian True, je kan de POHD vanuit je netwerk benaderen en daarmee heeft hij dus NAS-functionatiteit. Maar als je over een NAS spreekt, spreek je vaker over veel meer functionaliteiten die de POHD niet heeft (oa web-toegang, ftp enz enz). En zoals ik in de eerste reactie al aangaf: er is het een en ander mogeljik via plugondevice. Maar dan begeef jej e gelijk op het gebied van hacked firmware's en dergelijke dus zeker niet voor de niet technischie onder ons. Support op dat gebied is ook alleen in het engels in het betreffende forum.
|
| Tue Feb 02, 2010 8:48 am |
|
|