[HOW TO] YAMJ werkend te krijgen op de PC
| Author |
Message |
|
blooper65
Joined: Sat Sep 12, 2009 6:53 pm Posts: 237 Location: Holland
|
 [HOW TO] YAMJ werkend te krijgen op de PC
Hoe Yamj werkend te krijgen op de PCDeze is tot stand gekomen door de samenwerking van: Blooper65 en Insomnia.Ten eerste hier de nu bekende problemen:1. Bestandnamen van films die groter zijn dan 62 karakters resulteert in een crash (opgelost dd07-02-2010) 2. Meer subfolder dan 20 resulteert in een crash 3. Geen netwerk support (opgelost dd 07-02-2010) 4. het hebben van meer dan 29 folders in een map ergens op de playonhd veroorzaakt, dat de Playonhd continu blijft zoeken naar de index.htm maar niet vind. Hoe Yamj programma op de Pc te installeren:
1. Installeer Java http://java.sun.com/javase/downloads/index.jsp 2. Maak een nieuwe folder aan op je PC, bijv. “C:\YAMJ\” of bijvoorbeeld "C:\A.C.Ryan MovieJukebox\" 3. Download de nieuwste YAMJ van http://code.google.com/p/moviejukebox/downloads/list 4. Extract YAMJ in de nieuw aangemaakt de map, bijv. “C:\YAMJ” of bijvoorbeeld "C:\A.C.Ryan MovieJukebox\" 5. Download MediaInfo van http://sourceforge.net/projects/mediainfo/files/binary/ - - Je hebt de CLI versie nodig van MediaInfo ( MediaInfo_CLI_*.zip ) - - Als je Windows 32-bit gebruikt neem dan MediaInfo_CLI_x.x.x.x_Windows_i386.zip - - Als je Windows 64-bit gebruikt neem dan MediaInfo_CLI_x.x.x.x_Windows_x64.zip - - Als je Mac OSX gebruikt neem dan MediaInfo_CLI_x.x.x_Mac_Universal.dmg - - Als je Linux gebruikt neem dan de juiste Package voor jou distro. 6. In de YAMJ folder maak je een nieuwe folder aan genaamd MediaInfo 7. Extract MediaInfo in de MediaInfo folder 8. Download Yamj Gui hier 9. pak deze uit in bv "C:\A.C.Ryan MovieJukebox\" of "C:\Yamj\" 10. Start “YAMJ GUI Config (ACR) v1.0.2.exe” en selecteer de “movie” folder op je Playon!HD - - Er worden nu 2 bestanden aangemaakt “ACR_YAMJ.cmd” & “ACR_Library.xml” 11. Start “ACR_YAMJ.cmd” nu zal de index gemaakt worden
Hier kun je the gids downloaden over hoe de Yamj GUI tool te gebruiken, Yamj_user_Guide
Hier een kleine uitleg hoe YAMJ werkend te krijgen op de POHD met interne harde schijf.
Normaal heeft de POHD zelf een aantal mappen op de interne harde schijf aangemaakt, te weten movie, image,music en System Volume Information. Wij gaan ons bezig houden met de folder movie. Verander de naam van deze folder niet. In deze folder dienen zich de films te bevinden al dan niet in een subfolder. Ik heb de namen van de folders zonder spaties gemaakt of een onderliggend verbindings streepje tussen de namen, maar ook bijvoorbeeld een map Sherlock Holmes werkt bij mij.
Let er op dat je dus niet meer dan 20 subfolders voor de films gebruikt. en ook (deze is wel belangrijk) zorg dat er nergens meer dan 29 folders in een map staan, ook niet in de map of submappen van "music"of "image". daar dan de index.htm niet gevonden word.
Hier een kleine uitleg hoe YAMJ aan te passen aan eigen voorkeur.
Op de pc in de map YAMJ. Bevindt zich ook een map properties. Hierin bevindt zich een bestand moviejukebox.properties.
Kopieer dit bestand en zet hem een niveau hoger. dus in de map YAMJ. Open dit bestand met Kladblok of Wordpad.
Het volgende is een update van: http://code.google.com/p/moviejukebox/wiki/PlayOnHD :
Dit is een lijst van properties speciaal voor de PlayonHD jukebox.
De meeste van de instellingen in het PropertiesConfig kunnen ook gebruikt worden voor de PlayonHD player. Volg aub de instructies op " PropertiesConfig page " voor het maken van je eigen MovieJukebox.properties bestand (let op alle info daar is in het engels). en voeg deze instellingen toe in dit bestand.
In de standaard YAMJ instalatie zullen al deze instellingen standaard "false" zijn, dus deze zul je speciaal moeten instellen in je eigen moviejukebox.properties bestand.
mjb.PlayOnHD
deze parameter moet ingesteld worden zodat de het voor de PoHD speciaal geladen word. Als voorbeeld, het toevoegen van VIDEO_TS.IFO in elk VIDEO_TS bestands link.
geldige waardes: mjb.PlayOnHD=false mjb.PlayOnHD=true
andere instellingen kunnen zijn:
mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin Dit zorgt ervoor dat straks de informatie van de film van moviemeter wordt gehaald en je de informatie in het nederlands hebt.
wil je andere talen dan de default setting bekijk hier dan de lijst met mogelijke plugins:
Attachment:
filee59a.jpg [ 103.59 KiB | Viewed 1913 times ]
en deze: thetvdb.language=nl voor series.
Geldige taal codes:
Attachment:
file7ab1.jpg [ 21.13 KiB | Viewed 1913 times ]
voorbeeld: # This is the skin property, you will need to change this if you want to change the look of YAMJ mjb.skin.dir=./skins/default (op dit moment is alleen de default skin te gebruiken)
# Add other properties here mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin thetvdb.language=nl
Soms wordt de verkeerde film informatie getoond met een verkeerde afbeelding. Dit is op te lossen door een tekst bestand aan te maken met de extensie nfo. Dit tekst bestand moet exact dezelfde naam hebben als de film. Dit tekst bestand moet samen met de film in dezelfde map staan. Dit kan dus een submap zijn of de map movie zelf.
Ga vervolgens naar " Moviemeter.nl " en zoek daar de juiste film op. Als de juiste film informatie in het scherm wordt gezet kopieer dan het adres uit de adresbalk.
Vervolgens plak je dit adres in het tekst bestand. Verwijder de map jukebox en het index.htm bestand en start vervolgens YAMJ nogmaals. Als het goed is wordt nu wel de goede film informatie gevonden. Het kan zijn dat dit nog niet 100% werkt in de FW r3230 in Fw r3286 is dit nog niet getest. Moet nog wat meer getest worden. Ook een juiste jaartal in de film naam helpt om de juiste film te vinden. Het verwijderen van de jukebox en index.htm is niet nodig, maar dan moeten er wat instellingen in de properties van YAMJ gewijzigd worden. Hier komen we nog op terug.
Verklaring van de lengte van de bestandsnaam door don :
de maximale (Letters en cijfers alleen) lengte van de bestandsnaam welke geoorloofd is, is 82 karakters zonder de extensie bijvoorbeeld ".avi". hier een voorbeeld: "abcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcdefghijklmnopqrstuvwxyzabcd"
als het er 83 zijn zal de index.htm niet geladen worden en springt de playonhd terug naar het hoofdmenu.
echter voor elke spatie in een bestandsnaam moet je twee karakters extra tellen (dus één spatie is drie karakters) omdat een spatie in xml als %20 oftewel 3 characters word gezien, een [ is %5B dus ook 3 karakters. bijvoorbeeld, "The Chronicles of Narnia The Lion The Witch and The Wardrobe" heeft 50 letters en 10 spaties. Totaal aantal karakters = 50 + (10 x 3) = 80. dus dit mag.
zet je drie cijfers of letters erbij in de naam, dan resulteerd dat als 80 + 3 = 83 zoals: "The Chronicles of Narnia The Lion The Witch and The Wardrobeabc", dan zal de playonhd terugspringen naar het hoofdmenu.
of als je één spatie toevoegd, zoals hier: "The Chronicles of Narnia The Lion The Witch and The Ward robe"
zal het ook terugspringen naar het hoofdmenu.
maar twee cijfers of letters erbij mag weer wel, zoals in dit voorbeeld: "The Chronicles of Narnia The Lion The Witch and The Wardrobeab"
[/list] Hier is nog een eenvoudige Handleiding van Insomnia: "Nederlandse YAMJ howto" Met info over yamj voor mac gebruikers. Jongens middels deze weg wil ik jullie namens het hele nederlands forum hartelijk bedanken.
Dirk

_________________ Playon!HD Mede8er V4(1073DD) via HDMI switch to Pioneer 4270XA Plasma Sound though Denon S-301
Last edited by kraakie on Tue Jan 01, 2013 10:05 am, edited 50 times in total.
kleine update 24-11-2010 als gevolg het niet linken naar de nieuwere yamj gui.
|
| Wed Jan 27, 2010 10:04 pm |
|
 |
|
insomnia
Joined: Wed Jan 27, 2010 4:01 pm Posts: 44 Location: Holland
|
 Re: (HOW TO)YAMJ werkend te krijgen in de Trial firmware
Deze post is voor wijzigingen en aanvullingen van insomnia
_________________Playon!HD v7.3.X.r4368 via HDMI to Samsung LE32A330POHD Remote (Android)
Last edited by Dirk on Thu Jan 28, 2010 11:19 pm, edited 2 times in total.
ruimte beschikbaar gemaakt voor aanvullingen voor insomnia op deze How To
|
| Wed Jan 27, 2010 10:45 pm |
|
 |
|
blooper65
|
Deze post is voor wijzigingen en aanvullingen van blooper65Quote: voorbeeld: # This is the skin property, you will need to change this if you want to change the look of YAMJ mjb.skin.dir=./skins/default Momenteel wordt alleen de default skin ondersteund in deze trial fimware.
_________________ Playon!HD Mede8er V4(1073DD) via HDMI switch to Pioneer 4270XA Plasma Sound though Denon S-301
Last edited by blooper65 on Mon Feb 01, 2010 10:25 pm, edited 2 times in total.
|
| Wed Jan 27, 2010 11:07 pm |
|
 |
|
blooper65
|
sjack wrote: Hoi Insommnia en Blooper65 dank jullie tot zover voor dit topic stel verwijzingen om YAMJ op mijn pc en playon te zetten zeer op prijs. Ook Dirk bedankt zag in de engelse kant zijn verzoek toppie dirk. Nou wil ik met een link verwijzen naar mijn problemen waarom? Ja zodat Dirk kan kijken of hij dat hier naar toe verplaats heb namelijk daar alles ingevuld http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=54&t=4077&start=20Als een van jullie me zouden kunnen helpen stel ik zeer op prijs of Dirk . Zeg er wel bij snap niet veel maar via jullie How To heeft me nu ook al geholpen, tot zover dus kom goed toch. grtss Sjack  Hallo Sjack, Het bestand moviejukebox.properties kun je openen met kladblok of wordpad. Hierin kun je de regel mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin zetten.
|
| Thu Jan 28, 2010 8:36 am |
|
 |
|
harvz
|
Ik heb zelf yamj nog niet geprobeert omdat ik alles op mijn nas heb staan, maar ik zag deze guide staan http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2710en wat ik eruit lees wordt erop op de hdd van de Playon!HD een folder aangemaakt en via mount een share aangeroepen die op een nas staat. Is dit misschien een mogelijkheid om yamj te benaderen vanaf een netwerk ? ik heb het niet geprobeert omdat ik geen idee heb wat ik aan het doen ben. Linux guru's ???
|
| Thu Jan 28, 2010 8:50 am |
|
 |
|
blooper65
|
sjack wrote: hoi dank je zovast voor je reactie ja dan zie ik in klad blok dit. #################################################################### ## Movie Jukebox properties ## ## This provided as an example moviejukebox.properties file. ## ## You *MUST* copy or move this file to the root folder of your installation (1 folder up) for it to work ## You can then add the properties you want to change from the moviejukebox-defailt.properties file ## #################################################################### # This is the skin property, you will need to change this if you want to change the look of YAMJ mjb.skin.dir=./skins/default # Add other properties here weet echt niet waar ikdat mmoet zetten dan?? grts sjack  Als je dit bestand geopend hebt dan kun je alles wat daar in staat verwijderen. Vervolgens alleen deze regel mjb.internet.plugin=com.moviejukebox.plugin.MovieMeterPlugin erin zetten. Hierna de wijziging in het bestand weer opslaan. Vervolgens de map jukebox en het index.htm bestand van de POHD verwijderen en hierna opnieuw het programma YAMJ uitvoeren met de POHD via USB aan je pc verbonden. Let op het gaat dus om het bestand moviejukebox.properties en niet om moviejukebox_default.properties Dus als je dit nog niet had gedaan in de map properties van YAMJ het bestand moviejukebox.properties kopeieren en dan 1 nivo hoger,dus in de YAMJ folder zelf dit bestand plakken.
Last edited by blooper65 on Thu Jan 28, 2010 9:03 am, edited 1 time in total.
|
| Thu Jan 28, 2010 8:53 am |
|
 |
|
blooper65
|
harvz wrote: Ik heb zelf yamj nog niet geprobeert omdat ik alles op mijn nas heb staan, maar ik zag deze guide staan http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=41&t=2710en wat ik eruit lees wordt erop op de hdd van de Playon!HD een folder aangemaakt en via mount een share aangeroepen die op een nas staat. Is dit misschien een mogelijkheid om yamj te benaderen vanaf een netwerk ? ik heb het niet geprobeert omdat ik geen idee heb wat ik aan het doen ben. Linux guru's ??? YAMJ draait op je pc. Als je de NAS via de pc benaderd, dan geef je de locatie van de "movie" folder van je NAS op in YAMJ. Deze zal dan na het scannen van je "movie"folder op je NAS hierin een folder jukebox en het index.htm bestand zetten. Nu kun je op de POHD via het menu jukebox de locatie opgeven van dit index.htm bestand op je NAS.
|
| Thu Jan 28, 2010 8:58 am |
|
 |
|
harvz
|
yamj incl html staan al op mijn nas en vanaf de pc werkt het ook allemaal... maar wat ik begreep is dat er nog geen netwerk ondersteuning inzat voor yamj in deze release. Quote: Known bugs/limitations
1. No Network Jukebox support. 2. No subtitles support. 3. No categories page yet. 4. All movie titles and generated Jukebox and index.htm MUST be under the same folder. 5. Movie Jukebox folder MUST NOT have spaces in between file names. 6. Movie ratings and other details may not be appearing correctly. maar dat heb ik verkeerd begrepen ?
|
| Thu Jan 28, 2010 9:11 am |
|
 |
|
blooper65
|
harvz wrote: yamj incl html staan al op mijn nas en vanaf de pc werkt het ook allemaal... maar wat ik begreep is dat er nog geen netwerk ondersteuning inzat voor yamj in deze release. Quote: Known bugs/limitations
1. No Network Jukebox support. 2. No subtitles support. 3. No categories page yet. 4. All movie titles and generated Jukebox and index.htm MUST be under the same folder. 5. Movie Jukebox folder MUST NOT have spaces in between file names. 6. Movie ratings and other details may not be appearing correctly. maar dat heb ik verkeerd begrepen ? Sorry, maar ik heb zelf geen NAS. Ik heb zelf mijn POHD via wifi connectie verbonden met mijn pc netwerk. Ik kan dus wel YAMJ via deze wifi verbinding laten werken. Misschien dat iemand anders er ervaring mee heeft.
|
| Thu Jan 28, 2010 9:16 am |
|
 |
|
harvz
|
dank je wel alvast maar oke.. dat snap ik want dan ga je de andere kant op pc- > POHD en zet je de informatie op de POHD zoals je bv met een film zou doen..... ik moet het omgekeerde doen, de yamj info van de nas of in jouw geval blooper65 van je pc afhalen maar dan vanuit de pohd
|
| Thu Jan 28, 2010 9:21 am |
|
|