View unanswered posts | View active topics It is currently Wed May 22, 2013 6:46 pm

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 
 Avi stopt ineens 
Author Message

Post Avi stopt ineens
Hallo,

Heb nu al 2 keer meegemaakt dat een film (1 in ieder geval avi andere weet ik niet meer) er 10 a 30 minuten voor het einde mee stopt en meteen naar de volgende film gaat. Dit zijn ook films die niet sneller dan 2x vooruit te spoelen zijn. Heel erg irritant, ook omdat de Ga Naar optie (om naar een bepaald stuk in de film te gaan lijkt mij) niet werkt. Zo kan ik dus het einde van de film niet zien of eerst 45 minuten vooruit spoelen. Erg irritant.

Ik he een Playon HD 2 met firmware 7.4.4 r5440.

Weet iemand wat er hier aan de hand is?

Fri Jun 01, 2012 4:54 pm
Profile

Post Re: Avi stopt ineens
Dit ligt niet aan de playonhd maar aan de film die je hebt gedownload.Ik zelf kijk altijd hoe groot het bestand van de film is voor DVd moet je kijken of hij 4.2 gb of groter is en voor HD 8gb of groter.En een avi bestand geeft vaker een probleem dan een DVD bestand zeker met snel er door heen spoelen .

Fri Jun 01, 2012 6:14 pm
Profile

Vanaf waar speel je af? Netwerk, interne harde schijf, USB? Wat je beschrijft kan ook gebeuren als het bestand beschadigd is, soms (vooral bij de interne HD) kan die beschadiging door de speler komen. Bij interne HD of USB via windows een schijfcontrole uitvoeren kan dan helpen.

Fri Jun 01, 2012 7:18 pm
Profile

Ík speel hem af vanaf de interne HD.
Iemand een idee hoe het zit met de Ga Naar optie binnen een film, want dat lijkt niet te werken

Sat Jun 02, 2012 12:28 am
Profile

Als je niet kunt springen en niet/slecht spoelen in een film is het bestand vaak beschadigd. Kan natuurlijk een slechte rip zijn, dan zou je een andere bron (nieuwe download) moeten proberen. Hang de speler eens via USB aan een PC en doe een schijfcontrole. Windows zal dat normaal gesproken bij het aankoppelen zelf vragen. Als de fouten verwijderd zijn werkt het wellicht beter.
Als je de films op je interne HD gekopieerd hebt dan heb je misschien ook nog de "originele" bestanden op een PC. Zet die eens op een USB stick en probeer die dan af te spelen. Als dat goed gaat dan lag de oorzaak van de beschadiging bij je player.

Sat Jun 02, 2012 7:48 am
Profile

OK, bedankt.
Ik ga dat eens proberen.

Sun Jun 03, 2012 9:12 am
Profile

Avi's op USB gekopieerd en dat ging nu wel goed, kan snel spoelen en "ga naar" werkt ook goed.
Misschien avi's via usb en via ac ryan kopieren, misschien gaat dat beter. Maar denk vooral dat ik avi's probeer te vermijden.

Tue Jun 05, 2012 6:50 am
Profile

Als het kan is kopieren via USB natuurlijk stukken sneller, maar dan moet wel alles afgekoppeld worden. AVIs vermijden is eigenlijk nergens voor nodig, maar nieuwere rips zijn toch al vaak MKV. Af en toe een schijfcontrole van je player in windows is stukken effektiever. Of de ingebouwde controle functie in de beta firmware net zo goed werkt weet ik niet, weinig over gehoord.

Tue Jun 05, 2012 7:49 am
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 8 posts ]