|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|
Steeds dieper in de problemen met mijn nieuwe Playon!HD...
| Author |
Message |
|
paulvr
|
 Steeds dieper in de problemen met mijn nieuwe Playon!HD...
Beste iedereen, Mijn naam is Paul en ik woon in Nijmegen. Vorig jaar kocht ik voor mijn vrouw een player, model 73100 opdat ze daarmee enkele van haar favoriete series (5 a 7 jaargangen, circa 20 of meer afleveringen per jaargang) zou kunnen bekijken.
Het toestel werkte goed maar de benaming van de films leidde tot een chaos. Dus ik besloot eerst op mijn gemak alle titels op mijn PC te hernoemen zodat het er wat overzichtelijker uit zou zien. Ik had dat van tevoren wel gezien maar had me niet beseft dat er geen optie subdirectories zou komen. Per jaargang was er wel een logica in de filenames maar elke jaargang had een andere logica waardoor alles door elkaar in een grote lijst terecht kwam. Door persoonlijke omstandigheden duurde het ombenoemen veel langer dan bedoeld.
Toen ik uiteindelijk alles klaar had en de player weer uit de kast haalde zag ik dat mijn pc hem niet zag. Niet via USB kabel (unknown device, errorcode 43) Windows wilde een driver ervoor. Op dat moment zag ik ook geen enkele reactie op networks. Ik heb een PC met USB2 en USB3, ik probeerde nagenoeg alle USB aansluitingen uit maar steeds met hetzelfde resultaat.
Allereerst ben ik gaan zoeken naar een driver op de acryan.com site. Er was een kopje "drivers" maar helaas bevond zich daar wat anders. Ik realiseerde me wel dat ik sinds de vorige keer was overgestapt van XP naar 64 bits Windows 7. Vooral om die reden besloot ik om de nieuwste firmware die op de site stond maar te downloaden en te installeren.Dat verliep als zodanig uitstekend, mijn versiegegevens meldt nu dat ik software v7.4.4.r7317 gebruik van 7 feb 2012.
Zover zo goed, maar oplossen deed het niets, mijn player werd nog steeds niet door de pc herkend. Aanvankelijk op netwerk gebied ook niet, maar na allerlei pogingen kreeg ik uiteindelijk bij de netwerken de mededeling: Realtek Embedded UPnP Render(). De PC ging op zoek en installeerde wat nodig was, maar dat leidde niet tot een grotere toegankelijkheid.
Maar er waren veel grotere problemen ontstaan: Allereerst was de hele bedienings interface totaal veranderd, en dat niet alleen in grafische zin zodat ik feitelijk nog maar weinig aan de handleiding had. Daarnaast bleken de films die ik tot dat moment nog had zien staan ineens weg. Of beter gezegd, voor zover ik kon waarnemen zag de player zijn eigen harddisk niet meer. Suggesties over hoe je kon vaststellen of de player zijn harddisk zag bleken in de nieuwe setup niet meer aanwezig. Uiteindelijk heb ik de harddisk er maar voorzichtig uitgehaald en met de PC op fouten gecontroleerd. Die waren er niet, het ding bleek prima in orde. Ik maakte van de gelegenheid gebruik om alle films (avi's) maar meteen in de plaats van de aanwezige films te zetten.
Maar wat ik ook deed, de player zag de harddisk en de files niet. Bestandsbeheer liet bij Apparaten (Alles) alleen de opties Netwerk, UPnP en NFS zien. Toen ik even een uitstapje maakte naar naar de Internet Media bleek op YouTube niets meer afspeelbaar, op Video podcasts en Shoutcast Radio alles wel te werken maar nu wel met een onbeluisterbaar schorre klank.
Toen ik later via een USB stick in de zijkant van de player wel een zich daarop bevindende film probeerde af te spelen lukte dat maar ook met die onbeluisterbare audio klank. Ik probeerde de player zelf qua volume te veranderen (hij stond op ongeveer driekwart) maar dat haalde niets uit. Ook zachter spelend bleef de vervorming.
Uiteindelijk heb ik de harddisk op advies van mensen in het engelse forum maar van alle partities ontdaan om hem dan door de player te laten formatteren maar dat werd een fiasco. Ik kwam tot een scherm waarin bevestiging werd gevraagd "HDD formatteren?" maar op geen enkele manier kon ik een toets vinden om verder te gaan. De centrale middentoets leidde tot het terugkeren in het setup menu.
Ik kreeg als advies de player maar naar A,C,Ryan terug te sturen wegens vermoedelijk defect. Dat deed ik en ik kreeg hem heel snel weer terug met de Special Note: "formatted hdd & tested works fine".
Om problemen te vermijden besloot ik maar te beginnen met het werken zonder PC: ik sloot een goede kwaliteit externe harde schijf (verbatim) aan en zag tot mijn tevredenheid dat de player hem onderzocht. En bleef onderzoeken, aanvankelijk zag je de filenamen langs komen maar na een tijdje bleef hij stilstaan. Geen idee waarom, ik brak het na nog langer wachten uiteindelijk maar af.
Toen een 8 GB stick erin waar ik tevoren de eerste 19 afleveringen van de eerste serie had opgespeeld. Werden keurig ingelezen, waren ook meteen afspeelbaar vanaf die stick, maar toen ik dat deed kreeg ik meteen de eerste klap: weer die onbruikbare audio! Daar was dus niets opgelost.
Tja, en dan probeerde ik de kopieer functie maar de player ziet zijn eigen HDD nog steeds niet dus er valt niets te kopiëren. Ik zag wel een mooie optie die me vroeg of ik een nieuwe folder wilde creëren, dat klonk prima maar dan moest ik volgens de instructie een toets met daarop de letter Q indrukken. Nog even dacht ik aan de Zoom In of Zoom Uit toetsen maar die waren het niet. Maar ook op geen enkele andere toets kwam een reactie, wat ik ook probeerde.
Intussen heb ik helaas ook vastgesteld dat dingen als Shoutcast Radio door die schorre toon volstrekt onbruikbaar zijn geworden, dus vraag ik me af hoe verder. Het is wel een enorm nachtmerrie scenario geworden. Ik probeerde gistermiddag A.C.Ryan te bellen maar raakte in een zo'n lange wachtrij dat ik uiteindelijk afhaakte en maar een mail stuurde. Maar ik vraag me toch af waarom ze "works fine" melden, misschien hebben ze alleen naar de harde schijf gekeken en niet naar het apparaat zelf? heb ik een fout gemaakt door te upgraden en zou ik dus beter terug moeten gaan naar een oudere versie? Maar welke versie? Ik heb niet bijgehouden wat er oorspronkelijk voor versie in zat. Voor de bediening kreeg ik het advies om de handleiding van de 73700 eens te downloaden. Grafisch klopte dat een heel eind maar ook daar waren veel discrepanties met mijn 73100.
Je zult begrijpen dat ik na wellicht meer dan 25 uur succesloos ploeteren geen idee heb hoe nog verder te gaan. Ik heb andere apparatuur zoals een Philips Streamium en diverse satelliet ontvangers die ik met regelmaat via network aansluitingen update maar zoiets als dit heb ik nog nooit eerder meegemaakt.
Is er iemand hier die een idee heeft over hoe verder? Ik ben de wanhoop niet alleen nabij maar al gepasseerd.
|
| Wed May 23, 2012 5:20 am |
|
 |
|
Bartjes
|
 Re: Steeds dieper in de problemen met mijn nieuwe Playon!HD.
Da's 'n heel verhaal. Ik heb de oplossing niet, maar AC Ryan zit toch ook in Rotterdam? Misschien eens op de koffie gaan?
|
| Sun Jun 03, 2012 3:42 pm |
|
 |
|
Duivels
Joined: Tue Oct 05, 2010 9:35 pm Posts: 4278 Location: Netherlands
|
Dat is al eerder voorgesteld: Quote: If you live near Rotterdam, why not make an appointment with AC Ryan and have them demonstrate that the unit is working correctly?
_________________ Evert
Playon!HD Mini Firmware 7317 modified [192.168.178.3] PC Windows 7-64 SP1 [192.168.178.DHCP] PC Windows 7-64 SP1 + Virtual XP SP3 [192.168.178.DHCP] Fritz!Box 7390 [192.168.178.1] Seagate BlackArmor 400 4 x 3TB in RAID-5 [192.168.178.2]
|
| Sun Jun 03, 2012 8:34 pm |
|
 |
|
vanhal
|
En al eerder afgewezen... Quote: And no, I don't live anywhere near Rotterdam.
|
| Sun Jun 03, 2012 9:48 pm |
|
 |
|
Duivels
|
Dat was ook zonder nadere toelichting wel duidelijk, dacht ik zo.
_________________ Evert
Playon!HD Mini Firmware 7317 modified [192.168.178.3] PC Windows 7-64 SP1 [192.168.178.DHCP] PC Windows 7-64 SP1 + Virtual XP SP3 [192.168.178.DHCP] Fritz!Box 7390 [192.168.178.1] Seagate BlackArmor 400 4 x 3TB in RAID-5 [192.168.178.2]
|
| Mon Jun 04, 2012 7:23 am |
|
 |
|
paulvr
|
Ik was by acryan, daar bleek het apparaat goed te werken. De situatie leek hopeloos tot vanochtend. De oorzaak: een kennelijk deels malfunctionerende power supply. Iets waar niemand aan heeft gedacht, ook de aardige jongens in Roterdam niet. Zij gaven aan mij verder ook niet te kunnen helpen met dit probleem omdat het zich bij hen niet voordeed. De reden was simpel, ze gebruikten hun eigen power supply in plaats van de mijne. Misschien dat iemand in de toekomst nog iets heeft aan deze ervaringen. Maar goed, de nachtmerrie is over, kostte me meer dan 35 uur, een verzekerde verzending naar Rotterdam en uiteindelijk een reisje naar Rotterdam. Er kan een slotje op.
|
| Mon Jun 04, 2012 2:05 pm |
|
 |
|
Duivels
|
Mooi dat het opgelost is, ook al was dat dan nogal moeizaam.
Op verzoek gesloten.
_________________ Evert
|
| Mon Jun 04, 2012 2:21 pm |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 7 posts ] |
|