View unanswered posts | View active topics It is currently Thu Jun 20, 2013 10:42 am

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 8 posts ] 
 LOGON FAIL (XP) 
Author Message

Post LOGON FAIL (XP)
Hallo,

Ik blijf steeds 'LOGON FAIL' krijgen met mijn draadloze netwerk verbinding.
Speciale, bijbehorende USB stick meegekocht.
Hij ziet wel mijn (Linksys) Acces Point, maar ik kom dus niet verder dan 'shortcuts'. Als ik er een wil toevoegen, blijf ik namelijk bovengenoemde foutmelding krijgen welke tips ik ook volg.

Mijn configuratie gegevens:
PlayonHD inclusief 1 TB harddisk, firmware versie v5.4.4.r1964
XP (Home) netwerk.
Hostnaam ook kleine letters.
Domein staat al op 'workgroup' (vreemd overigens dat dat perse zou moeten).
Kleine letters gebruikt.
IP adres klopt.
Gebruikersid: <leeg>.
Netwerkwachtwoord <leeg>.

Ik heb wel zelf twee andere Windows computers in mijn thuis-netwerk kunnen aansluiten, waaronder een via een draadloos netwerk met genoemde Linksys Access Point.
Ik begrijp danook niet, en begin behoorlijk gefrustreerd te raken, waarom er blijkbaar (google maar eens even op dit topic) er met dit (op zich zeer fraaie apparaat) zoveel problemen zijn op dit vlak.

Wie kan me helpen?

MVG,

Dick Bakker, Vlist

Sat Aug 27, 2011 7:45 pm
Profile

Post Re: LOGON FAIL (XP)
In de eerste plaats is het topic verplaatst naar het Nederlandse forum om het Engelse deel ook voor niet Nederlandstalige gebruikers begrijpelijk te houden.

Waarom gebruik je Domein in XP? Dat is bestemd voor zakelijke netwerken met servers om verschillende gebruikersgroepen met bevoegdheden te krijgen, zodat het magazijn niet in de loonadministratie kan kijken enz.

Op je PC Bestands- en Printerdeling inschakelen. Je PC lid maken van een werkgroep, die niet perse WORKGROUP hoeft te heten. De gewenste mappen en bestanden delen voor de gewenste gebruikers en de gewenste rechten toekennen.

De meeste problemen op dit vlak liggen niet bij de Playon, maar bij onjuiste netwerkinstellingen van PCs, routers en switches. En Windows XP begint natuurlijk ook een beetje uit de tijd te raken.

Playon!HD Mini Firmware 7317 modified [192.168.178.3]
PC Windows 7-64 SP1 [192.168.178.DHCP]
PC Windows 7-64 SP1 + Virtual XP SP3 [192.168.178.DHCP]
Fritz!Box 7390 [192.168.178.1]
Seagate BlackArmor 400 4 x 3TB in RAID-5 [192.168.178.2]

Sat Aug 27, 2011 10:18 pm
Profile

Duivels wrote:
En Windows XP begint natuurlijk ook een beetje uit de tijd te raken.

Mondiaal : 2 % win98, 50 % gebruikt nog XP,(velen zelfs nog zonder SP3) en 5 procent Vista, de rest is al "over"naar win7.

Stond naar aanleiding van een onderzoek op ms site.
Natuurlijk krijgt win7 de overhand de komende jaren (of win8 in 2013)

Ac zal xp voorlopig nog moeten ondersteunen denk ik.

Henk

Sun Aug 28, 2011 10:52 am
Profile

Hi Evert,

Ik ben het met Henk eens dat een groot deel van de Windows gebruikers wel degelijk nog op XP zit; maar goed, doet op zich niet zo terzake.
Een vriend van me heeft een MSI hd1000 en die gebruikt overduidelijk dezelfde basis elementen/hardware en (basis)firmware, want de menustructuren lijken wel heeeeel erg veel op elkaar. Met zijn machine lukt alles wel op het zelfde thuis netwerk als we proberen met de ACRyan.
We krijgen SAMBA overigens op de ACryan ook niet aan de praat. Als je die op 'on' klikt komt er even later gewoon weer 'off' te staan.
Voor de duidelijkheid, er is dus wel verbinding met het netwerk, maar hij laat simpelweg niets zien onder 'Shortcuts'.

Enig idee waarom we Samba niet aan de praat krijgen? Dan zou dat andere probleem 'academisch' worden.

Alvast bedankt voor je tips.

Dick

Sun Aug 28, 2011 6:35 pm
Profile

Hallo,

Nou, het werkt allemaal !!! We hebben na totaal zo'n 10 manuur zoeken en proberen ontdekt dat er delen van de (Samba) installatie ontbraken (we kwamen hierachter via een telnet sessie op het linux OS dat in de Ryan zit...dat had mijn vrouw ook zeker gelukt....ahumm....!).
Toen maar de hele firmware gedownload (5.4.4.r1964) en op de 'paardenmiddel' wijze (dus niet via het menu, want dan ziet ie geen 'update', omdat diezelfde versie er immers al (gedeeltelijk) op stond) via een USB stick de installatie opnieuw gedaan.

Toen werkte alles in een keer: dus mijn shortcut probleem opgelost EN het Samba probleem !!

Ik zou graag van de fabrikant willen weten hoe hun test procedures in elkaar zitten. Blijkbaar wordt niet van elk apparaat de installatie getest.

In afwachting van een reactie van iemand van ACRyan,

Dick Bakker, Vlist

Sun Aug 28, 2011 7:48 pm
Profile

Ik heb in ieder geval gisteren niet goed opgelet, want met wat ik nu schrijf had ik gisteren moeten beginnen.

Weet je zeker dat je de goede firmware hebt? In je eerste post schrijf je: "PlayonHD inclusief 1 TB harddisk, firmware versie v5.4.4.r1964" . Die firmware hoort bij de Essential en niet bij de HD. De firmware voor de HD begint met v7. enz.

Over het testen kan ik niets zeggen.

En tenslotte vraag ik me af waar je die 10 manuren tussen 19:35 en 20:48 uur vandaan haalt. Met z'n tienen erachter gezeten?

Sun Aug 28, 2011 10:43 pm
Profile

Ik was inderdaad het woord 'Essential' vergeten.
Overigens had ik dus wel de juist versie van de firmware horende bij de 'essential', maar die bleek dus niet volledig te zijn geinstalleerd.
Die 10 manuur is opgebouwd uit 2 uren afgelopen donderdagavond, een uur zaterdag, een uur zondagmorgen en later op die dag samen met een vriend nog eens ieder 3 uur. Totaal dus 10 manuur.
Dat heeft dus niets te maken met de tijdstippen van het posten van de berichten op dit forum.

Met dank voor je moeite en vriendelijke groet,

Dick.

Mon Aug 29, 2011 9:41 am
Profile

Excuses voor de bemoeizucht.

Ik vind het altijd een beetje slap om een herinstallatie van de firmware te installeren, want ik ga er in principe van uit dat dat goed gegaan is. In dit geval echter, had je dat ten minste negen manuur gescheeld.
Je verwacht inderdaad niet dat de firmware af fabriek niet goed geïnstalleerd is.

Mon Aug 29, 2011 10:51 am
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 8 posts ]