View unanswered posts | View active topics It is currently Wed Jul 23, 2014 5:06 pm

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next
 Hoe BTPD / SAMBA Extension Package te Installeren? 
Author Message

Heb Playon !HD (1) mediaspeler met de firmware versie v7.3.4.r4824. (volgens mij de laatste versie)
Zojuist het pakket BTPD/ Samba gedownload, maar krijg de 3 files met geen mogelijkheid geïnstalleerd.
Volgens handleiding pag 23/24 zou er onder het menu item Systeem een menu zijn met de naam Extensie info en "Installeer / Upgrade" maar deze ontbreekt, en is ook nergens onder de andere menu items te vinden.

Er is wel een menu item "Systeem bijwerken" maar deze geeft geen respons.
Heb de 3 files op een usb stick staan in de root, er staat verder niets op de usb stick.

Bij voorbaat dank voor de tips of hulp.

Tue Jun 28, 2011 12:34 pm
Profile

Had je deze pagina ook al gezien?
viewtopic.php?f=54&t=4781&start=0
Ik weet niet of je er wat aan hebt...

Tue Jun 28, 2011 3:55 pm
Profile

Inmiddels is dit standaard in de Firmware en hoef je dat pakket niet meer apart te installeren.

Daarnaast is de nieuwste FW 3966 en daar heet deze functie BT en NAS.

Tue Jun 28, 2011 4:54 pm
Profile

Andre, ik heb de PlayonHD2 dus weet niet hoe dat voor de HD1 zit, maar zijn die 2 nu hetzelfde kwa mogelijkheden?

Tue Jun 28, 2011 9:40 pm
Profile

Nieuwe firmaware geïnstalleerd.
BT, Samba en FTP aan gezet, en als hostnaam PlayonHD ingevoerd.
Modem router opnieuw opgestart.
IP adres door dhcp server laten vaststellen, en netwerkgroep met naam "workgroup" met zowel computers met windows XP en Windows 7 Pro (64 bit).
Het vreemde is dat als mediaspeler vast IP adres geeft is verbinding met netwerk niet mogelijk, (was bij vorige firmware ook zo) ook als zelfde adres en gegevens ingevoerd worden als met dhcp server worden toegewezen, met door dhcp server toegewezen IP adres is netwerk en internet geen probleem.

Als verbinding probeer te maken met computer (windows 7) via browser (IE9) krijg ik de melding "Het externe apparaat accepteerd de verbinding niet" met andere browser Google Chrome en Mozila Firefox krijg ik de meldingen dat de gevraagde pagina niet aanwezig is, welke melding ik ook krijg met andere computer(s) Windows XP met IE8.

De firewal op de computers is uitgeschakeld, de firewal in modem/router is wel ingeschakeld en kan voor zover mij bekend is niet uitgeschakeld worden.
Het modem is een Arcadyan ARV7519.
Bij voorbaat dank voor de hulp en of tips.

Wed Jun 29, 2011 10:10 am
Profile

Lees even deze handleiding

viewtopic.php?f=102&t=2958

Wed Jun 29, 2011 11:01 am
Profile

Ook dit is stap voor stap voor zover nodig helemaal uitgevoerd.
Met uitzondering van een vast IP adres op de Playon!HD mediaspeler, zoals eerder vermeld maakt de media speler als ik een vast IP adres invoer geen contact met het netwerk, wat ik bijzonder vreemd vind, als door de dhcp server een adres wordt toegekend is verbinding met netwerk geen probleem.
Met windows verkenner kan ik de Playon!HD mediaspeler zonder problemen benaderen.
Enkel als ik de Playon!HD mediaspeler via de internetbrowser met het IP adres wil benaderen krijg ik de melding dat de mediaspeler de verbinding niet accepteerd.
Het in en of uitschakelen van de firewalls op de computers maakt geen verschil.
Harde schijven en of mappen op de computers zijn zonder wachtwoorden vanaf andere gebruikers op het netwerk te benaderen, en dat wil ik wel zo houden.
Bij voorbaat dank voor tips en hulp.

Wed Jun 29, 2011 12:24 pm
Profile

kempenaar wrote:
Ook dit is stap voor stap voor zover nodig helemaal uitgevoerd.
Met uitzondering van een vast IP adres op de Playon!HD mediaspeler, zoals eerder vermeld maakt de media speler als ik een vast IP adres invoer geen contact met het netwerk, wat ik bijzonder vreemd vind, als door de dhcp server een adres wordt toegekend is verbinding met netwerk geen probleem.
Met windows verkenner kan ik de Playon!HD mediaspeler zonder problemen benaderen.
Enkel als ik de Playon!HD mediaspeler via de internetbrowser met het IP adres wil benaderen krijg ik de melding dat de mediaspeler de verbinding niet accepteerd.
Het in en of uitschakelen van de firewalls op de computers maakt geen verschil.
Harde schijven en of mappen op de computers zijn zonder wachtwoorden vanaf andere gebruikers op het netwerk te benaderen, en dat wil ik wel zo houden.
Bij voorbaat dank voor tips en hulp.

Als je de webinterface bedoeld je moet dan wel een portnummer gebruiken

Bijvooorbeeld http://ipnummber pohd:1024

Kan zijn dat je port 1024 moet forwarden in je router/firewall

Wed Jun 29, 2011 12:28 pm
Profile

Kan zijn dat je port 1024 moet forwarden in je router/firewall[/quote]

Graag ontvang ik hierbij enige hulp indien mogelijk.
Ik heb het modem/router : Arcadyan ARV7519
Op een ander forum wordt vermeld dat er problemen met dit modem zijn bij port forwarden mogelijk i.v.m. het niet uit kunnen zetten van de firewal.
Heb nu bij portmapping port 1024 ingesteld maar werkt nog steeds niet:

Wed Jun 29, 2011 12:56 pm
Profile

kempenaar wrote:

Kan zijn dat je port 1024 moet forwarden in je router/firewall

Graag ontvang ik hierbij enige hulp indien mogelijk.
Ik heb het modem/router : Arcadyan ARV7519
Op een ander forum wordt vermeld dat er problemen met dit modem zijn bij port forwarden mogelijk i.v.m. het niet uit kunnen zetten van de firewal.
Heb nu bij portmapping port 1024 ingesteld maar werkt nog steeds niet:[/quote]

Zoiezo met portforwarding moet je een vast ipnummer gebruiken.

Omdat bij Dchp krijg je steeds een ander ipnummer

Wed Jun 29, 2011 1:52 pm
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 20 posts ]  Go to page 1, 2  Next