View unanswered posts | View active topics It is currently Sun May 26, 2013 8:51 am

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 5 posts ] 
 Crash Network Browsing PlayonHD2 
Author Message

Post Crash Network Browsing PlayonHD2
Tijdens het browsen via netwerk is mijn PlayonHD2 binnen 30min van netwerkbrowsing al 3x gecrasht en 2x herstart.

Bedraad Gb netwerk CAT5e en de bekabeling niet langer dan 20 Meter
Server<----->WL309<----->PLayonHD2.

Het lijkt er op of AC-Ryan dit probleem op een of andere manier niet kan/wil herproduceren want ik lees veel klachten hierover zowel op de HDmini2 als op de HD2 en heel vaak bij gebruik van de snelkoppelingen maar AC-Ryan geeft vaak aan dat het aan het netwerk van de gebruikers ligt of dat men niet op de juiste manier de player geflasht heeft terwijl ik de safe firmware flash manier meerdere malen heb geprobeerd en mijn netwerk 100% goed is. Ikzelf 0,0 problemen ervaar indien ik shares open/kopieer/verplaats/verwijder met mijn laptop en of werkstation.

Kan hier misschin extra naar gekeken worden, ik denk dat Ac-Ryan hier een hoop gebruikers erg blij mee zouden maken.

Tevens ook zeer veel klachten over traagheid van de GUI2.0. Misschien moet men het menu eens iets versoberen, minder grafische beelden gebruiken en gewoon wat meer snelheid, Je koopt toch ook geen Ferrari met een Blok beton in de achterbak ?

Het product is jammer genoeg tot op heden (bijna een jaar na het verschijnen ervan) verre van stabiel. Het lijk of deze producten (Mini2 & HD2) nog niet af zijn en deze nog in een Alfa/Beta release staat verkeren.
Nu is ook nog eens de Veolo uit en vraag mij dus af of er uberhaupt nog veel fixes voor de oudere modellen uitkomen.

Thu Jan 05, 2012 4:27 pm
Profile

Post Re: Crash Network Browsing PlayonHD2
Welke firmware versie draai je ?

HTTP://ACRYANFAQ.BLOGSPOT.COM

Wed Mar 21, 2012 5:05 pm
Profile

rpcdv wrote:
Tijdens het browsen via netwerk is mijn PlayonHD2 binnen 30min van netwerkbrowsing al 3x gecrasht en 2x herstart.

Bedraad Gb netwerk CAT5e en de bekabeling niet langer dan 20 Meter
Server<----->WL309<----->PLayonHD2.

Het lijkt er op of AC-Ryan dit probleem op een of andere manier niet kan/wil herproduceren want ik lees veel klachten hierover zowel op de HDmini2 als op de HD2 en heel vaak bij gebruik van de snelkoppelingen maar AC-Ryan geeft vaak aan dat het aan het netwerk van de gebruikers ligt of dat men niet op de juiste manier de player geflasht heeft terwijl ik de safe firmware flash manier meerdere malen heb geprobeerd en mijn netwerk 100% goed is. Ikzelf 0,0 problemen ervaar indien ik shares open/kopieer/verplaats/verwijder met mijn laptop en of werkstation.

Kan hier misschin extra naar gekeken worden, ik denk dat Ac-Ryan hier een hoop gebruikers erg blij mee zouden maken.

Tevens ook zeer veel klachten over traagheid van de GUI2.0. Misschien moet men het menu eens iets versoberen, minder grafische beelden gebruiken en gewoon wat meer snelheid, Je koopt toch ook geen Ferrari met een Blok beton in de achterbak ?

Het product is jammer genoeg tot op heden (bijna een jaar na het verschijnen ervan) verre van stabiel. Het lijk of deze producten (Mini2 & HD2) nog niet af zijn en deze nog in een Alfa/Beta release staat verkeren.
Nu is ook nog eens de Veolo uit en vraag mij dus af of er uberhaupt nog veel fixes voor de oudere modellen uitkomen.

ik hoor veel klachten over dit issue,
echter heb ik inmiddels meerdere thuisnetwerken aangepast
speciaal voor mediaspelers,
en kan je garanderen dat deze mensen dit euvel niet meer hebben,
echter het feit dat je al Cat5E kabel gebruit in een thuis gigabit netwerk,
overtuigd mij al dat er in je netwerk nog het een en ander te winnen is.

ik heb zelfs bij een systeembeheerder zijn netwerk anders laten aanleggen,
met de juiste 8p8c verbindingen,
denk eraan je gebruikt nu niet meer 2 paren maar 4
dus allen 8p8c moeten dezelfde TIA/EIA hebben
voor Cat6 wordt TIA/EIA: 568B gebruikt
en voor Cat6 crossover TIA/EIA: 568B hieronder een afbeelding
en denk hierbij aan dat niet alleen de oranje en groen gekruist worden maar ook de blauwe en de bruine.

Image

verder is er nog verschil in de ommanteling,
voor binnen netwerken mag deze van PVC zijn,
voor buiten PE .

voor mediastreaming in huis is gewoon Cat5E niet meer afdoende
daar de meeste dikbevolkte gebieden
te veel storing kunnen ondervinden van interferentie van buitenaf,
denk alleen al alle radio golven in je eigen huis,
op 2,4GHz of 5GHz.
een Cat6 zal hier niet of minder invloed van ondervinden,
dan Cat5E is geschikt voor Gigabit zover heb je gelijk dat je deze gebruikt
echter Cat6 gaat tot 37 meter zelfs tot 10GbaseT netwerken,

en zullen dus beter functioneren in de huidige situatie
voor een thuis netwerk waar met hoge bitstreams data gestreamt wordt,
om data over te zetten voldoet Cat5E echter wel,
daar men niet merkt dat er een keer een kleine hapering is,
tijdens streamen met mediapselers is dit een heel ander verhaal.
men merkt dit bijna direkt.

met een HTPC is dit weer minder,
daar dit vaak een op een PC gebaseerd apparaat is dat meer kan bufferen.

hoop dat ik je niet boos gemaakt heb,
dit is zeker niet mijn bedoeling,
slechts probeer ik duidelijk te maken,
dat het overzetten van data iets heel anders is dan het streamen van
hoge bitrate media.

;)

Wordt de afbeelding niet geladen klik dan hier op deze regel

"PV73800 v9.5.5.r7317"
"PV76120 v8.5.4.r7317_(European)"

Via HDMI to Onkyo TX-SR508 via HDMI to the tv
All connected by cat6 trough two linksys WRT320N`s to internet. pc WIN7 en laptop Win7
Image

Fri Mar 23, 2012 9:56 pm
Profile WWW

Dus, kort samengevat: met een grotere buffer zou het ook lekker lopen? Even serieus, een netwerk waarin alle apparaten goed werken helemaal omgooien alleen omdat een mediaspeler iets te weinig geheugen aan boord heeft? Het is een uitvoerige en duidelijke beschrijving, maar voor de meesten denk ik toch niet echt een oplossing.
Zijn er mogelijkheden meer geheugen te reserveren om de buffer te vergroten? Als ik bijvoorbeeld zie hoe gigantisch groot het originele lettertype in de firmware is, vermoed ik dat er hier en daar nog wel wat uit te halen is zonder het hele netwerk nieuw aan te leggen.

Fri Mar 23, 2012 10:18 pm
Profile

Ik heb de firmware 20 MB kleiner gemaakt door het standaardfont te vervangen. Ik weet alleen niet of dit in de Playon meer vrij beschikbaar geheugen oplevert. Als er met een vaste geheugenallocatie gewerkt wordt, schiet je niets op met een kleinere firmware.

Playon!HD Mini Firmware 7317 modified [192.168.178.3]
PC Windows 7-64 SP1 [192.168.178.DHCP]
PC Windows 7-64 SP1 + Virtual XP SP3 [192.168.178.DHCP]
Fritz!Box 7390 [192.168.178.1]
Seagate BlackArmor 400 4 x 3TB in RAID-5 [192.168.178.2]

Fri Mar 23, 2012 11:16 pm
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 5 posts ]