| Author |
Message |
|
afarensis
|
 Onduidelijkheid over 3D op de pohd1
Sins kort heb ik een nieuwe tv, een Philips 42pfl7676 3D. Mooi ding, maar dat terzijde..
Ben al een tijdje aan het klungelen om vanuit de pohd een 3D film te bekijken, maar dat lukt niet zo goed. Ik heb natuurlijk even op dit forum gekeken en wat gegoogled, en begrepen dat de pohd geen 'echte' 3D films aan kan, maar wel half SBS 3D. Ik heb een demonstratie 3D half SBS film gedownload, maar ik krijg steeds (wat ik hier ook vaak lees) 2 beelden naast elkaar en dat was het dan. Heb wat in de TV instellingen veranderd, maar het lukt me niet. Kan iemand me hierbij een beetje op weg helpen?
Voor alle duidelijkheid, ik heb de pohd1, dat maakt misschien ook nog uit...
Overigens, misschien een domme vraag, worden er ook 'al' 3D films vanuit de ether uitgezonden, of moet je dat toch echt een Bluray speler hebben?
George
|
| Sun Jun 24, 2012 2:28 pm |
|
 |
|
robsiet
Joined: Mon Aug 02, 2010 11:28 am Posts: 133 Location: Groningen
|
 Re: Onduidelijkheid over 3D op de pohd1
Je kunt wel degelijk 3D kijken via je playonhd ik weet de instellingen van de philips tv niet maar ik zou mij maar eens gaan verdiepen in de gebruiksaanwijzing van de philips tv. Op internet zijn er genoeg 3D films te downloaden en op You Tube is er al veel tekrijgen aan demo films http://www.youtube.com/watch?v=5ANcspdYh_U
|
| Sun Jun 24, 2012 5:29 pm |
|
 |
|
afarensis
|
Bedankt voor je reactie...
Ok, ik heb het kennelijk niet goed begrepen. Ik ga er morgen nog eens goed naar kijken!
|
| Sun Jun 24, 2012 8:58 pm |
|
 |
|
afarensis
|
Na diverse vergeefse pogingen om in de instellingen iets te veranderen, heb ik vanmorgen contact gehad met de helpdesk van Philips. Howel de man veel kennis van zaken had, is het niet gelukt om vanuit de playon een 3d (half sbs) film aan de praat te krijgen. Het lukt overings wel vanaf een usb-stick. Minder handig, maar ik ben er toch blij mee.
Kennelijk gaat er in de communicatie tussen de playon en dit type tv iets niet helemaal goed.
George
|
| Tue Jun 26, 2012 3:27 pm |
|
 |
|
robsiet
Joined: Mon Aug 02, 2010 11:28 am Posts: 133 Location: Groningen
|
Het zou toch moeten lukken als het met een usb stick wel lukt en niet met de HD dan zou je zeggen dat het er toch anders op staat.Ik heb nog is even op internet gekeken en misschien heb je hier nog wat aan . Een geschikte 3D-weergave selecteren Als op de TV een dubbel beeld verschijnt maar u geen 3D-effect ziet met de 3D-bril, moet u een geschikte 3D-weergave selecteren. Druk op ADJUST om de TV in 3D te zetten. Selecteer [3D-indeling] en druk op OK. Selecteer daarna [3D - naast elkaar] of [3D - boven/onder] afhankelijk van de positie van het dubbele beeld.
|
| Fri Jun 29, 2012 6:47 pm |
|
 |
|
eddy
|
Bij een 3d film selecteer ik via de tv 3d weergave (bravia). Maar volgens mij zet de tv dan gewoon 2d om naar 3d (gestimuleerd). Dus niet echt 3d, hoe stel je 3d weergave in op de pohd1
|
| Sat Jun 30, 2012 9:53 am |
|
 |
|
afarensis
|
robsiet wrote: Het zou toch moeten lukken als het met een usb stick wel lukt en niet met de HD dan zou je zeggen dat het er toch anders op staat.Ik heb nog is even op internet gekeken en misschien heb je hier nog wat aan . Een geschikte 3D-weergave selecteren Als op de TV een dubbel beeld verschijnt maar u geen 3D-effect ziet met de 3D-bril, moet u een geschikte 3D-weergave selecteren. Druk op ADJUST om de TV in 3D te zetten. Selecteer [3D-indeling] en druk op OK. Selecteer daarna [3D - naast elkaar] of [3D - boven/onder] afhankelijk van de positie van het dubbele beeld. Sorry dat ik wat laat reageer, ik had eerder moeten kijken... Het werkt inderdaad precies zoals je het beschrijft; op zich simpel en je kunt eigenlijk niets verkeerds doen, maar... het lukt echt niet. Heel jammer.... Mogelijk, wat ik eerder al suggereerrde, dat toch de techniek van de playon 1 tekort schiet en dat het op de '2' wel lukt.... George
|
| Sun Jul 01, 2012 10:45 am |
|
 |
|
afarensis
|
eddy wrote: Bij een 3d film selecteer ik via de tv 3d weergave (bravia). Maar volgens mij zet de tv dan gewoon 2d om naar 3d (gestimuleerd). Dus niet echt 3d, hoe stel je 3d weergave in op de pohd1 Sorry dat ik wat laat reageer.... Je kunt niet specifiek iets instellen voor 3D met de pohd1. Instelling bij Videosysteem is PAL (keer geswitcht naar NTSC) en 1080P 24 HZ staat 'aan'. werk nu met de 'oude' interface; r4824. Met de nieuwe interface r5450 heb ik slechte ervaringen, maar zal ,lijkt mij, ook niet helpen. Het gaat om de 'verouderde' techniek van de playon zelf denk ik... Wellicht zijn de kansen met de pohd2 wel groter.
|
| Sun Jul 01, 2012 12:47 pm |
|
 |
|
vanhal
|
Aan de "oude" techniek kan het eigenlijk niet liggen, aangezien side-by-side-3D nu eenmaal gemaakt is om ook met oude apparaten een 3D beeld te krijgen. Wel vind ik de 24P instelling verdacht. Heb je al eens 50 Hz of (nog beter) 60 Hz geprobeerd? Mijn mediaspeler staat ook op 60 Hz en dat werkt prima omdat zowel 24P als ook 50 Hz met wat verdubbeling van beeldjes goed af te spelen zijn. Misschien wil de TV geen 3D bij 24 Hz?
|
| Sun Jul 01, 2012 5:35 pm |
|
 |
|
afarensis
|
Bedankt voor je reactie en... oplossing! Hoewel ik diverse instellingen al geprobeerd had, lukte het nu 'toch' wel (zoals jij voorstelde) bij 720P 60HZ (niet bij 1080, dat is kennelijk te veel gevraagd). Of indertijd overgeslagen, of te weinig geduld gehad, want het duurst soms wel een paar minuten voordat hij 'verspringt' van 2 beelden naar 1 beeld. Maar goed, het werkt en ik ben er blij mee Nogmaals dank!! Ook alle anderen bedankt voor hun suggesties e.d. George
|
| Sun Jul 01, 2012 6:50 pm |
|
|