View unanswered posts | View active topics It is currently Sat May 18, 2013 10:28 am

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 4 posts ] 
 AC Ryan mini - toegang via 2 routers 
Author Message

Post AC Ryan mini - toegang via 2 routers
Hallo,

Ik wil vanaf mijn AC Ryan mini een gedeelde map op mijn PC kunnen benaderen, maar loop tegen problemen aan i.v.m. de aanwezigheid van 2 routers. Ik heb de handleiding van Kraakie gevolgd m.b.t. de instellingen in windows 7 en heb de dhcp-server van één router al uitgezet en hierna alles gereset, maar krijg dan helemaal geen internet o.i.d. meer. Om deze reden heb ik alles weer in de oude situatie gebracht.

Situatie is momenteel als volgt: [WAN (kabelmodem)] aangesloten op Wan-poort van [Sitecom router] -> op de Lan-poorten v.d. Sitecom zitten [Linksys router] en [AC Ryan mini] -> PC’s zitten achter de Linksys (zowel LAN als WLAN actief), welke boven staat. Sitecom (alleen LAN actief) staat in de meterkast en is alleen bedoeld om de mediaplayer op het netwerk aan te sluiten. Het MAC-adres van de Linksys staat in de Sitecom gekoppeld aan een vast IP-adres (buiten dhcp-bereik van Sitecom); dit IP-adres staat in de DMZ. Hierdoor heb ik overal internet toegang, maar blijven het 2 separate Lan-netwerken.
Om hiervan één netwerk te maken heb ik van de Linksys de dhcp-server uitgezet waardoor deze zou moeten functioneren als switch en de Sitecom als router welke voor het geheel de IP-adressen uitdeelt. Hierna is alles (routers+PC's) herstart. Hierna was er geen internet mogelijk vanaf de PC's aangesloten op de als switch werkende Linksys.

Ben ik nog wat vergeten in te stellen? Wie kan mij helpen middels een stap-voor-stap handleiding om e.e.a. wel goed werkend ingesteld te krijgen?

Sun Feb 12, 2012 9:28 am
Profile

Post Re: AC Ryan mini - toegang via 2 routers
Twee routers in een netwerk is vragen om problemen.
De router die met ADSL of met je kabelmodem is verbonden moet als router blijven fungeren. Op de andere router moet je de DHCP service uitschakelen. Die hoeft ook geen IP adres meer toegewezen te krijgen.

Playon!HD Mini Firmware 7317 modified [192.168.178.3]
PC Windows 7-64 SP1 [192.168.178.DHCP]
PC Windows 7-64 SP1 + Virtual XP SP3 [192.168.178.DHCP]
Fritz!Box 7390 [192.168.178.1]
Seagate BlackArmor 400 4 x 3TB in RAID-5 [192.168.178.2]

Sun Feb 12, 2012 10:03 am
Profile

Hallo,

Door omstandigheden heeft dit bij mij even stil gelegen, maar inmiddels heb ik een werkende internetaansluiting met 1 router en 1 switch (router zonder dhcp etc.). De werkgroep van mijn pc heet WORKGROUP, ik heb de juiste map gedeeld (zie ik in verkenner onder netwerk) en ik heb het gast account ingeschakeld. Ook heb ik op de mini de NAS-optie ingeschakeld. Ik kon heel even mijn op de mini aangesloten externe hd zien, maar hierna niet meer. Ook ziet mijn mini de werkgroep niet. Deze is even aanwezig, maar na een kort bezoekje aan deze link wordt deze werkgroep zelfs niet meer gepresenteerd.
Hoe nu verder?

Fri Feb 24, 2012 5:14 pm
Profile

Heeft je Playon (welke firmware?) wel verbinding met het internet? Als dat niet zo is, is je netwerk (nog) niet goed ingesteld of is de verbinding van je Playon met het netwerk niet orde. Dat laatste kan ook aan een slecht LAN kabel liggen. Controleer dat dus ook.
Verder is het wel prettig als je even opgeeft welke Windows je gebruikt, want de problematiek is niet voor alle Windows versies hetzelfde.
Kijk hier voor de Geavanceerde netwerkinstellingen van Windows 7.
Misschien is ook verstandig om de firmware van Playon opnieuw met de safe methode te installeren en alles opnieuw in te stellen. Met een safe installatie van de firmware wis je alle instellingen en dus ook de foute. Kies in eerste instantie DHCP bij de netwerkinstellingen van je Playon, ook al zijn hier op het forum veel voorstanders van een statisch IP adres. Je kunt met het instellen van een statisch IP adres heel veel fout doen.

Playon!HD Mini Firmware 7317 modified [192.168.178.3]
PC Windows 7-64 SP1 [192.168.178.DHCP]
PC Windows 7-64 SP1 + Virtual XP SP3 [192.168.178.DHCP]
Fritz!Box 7390 [192.168.178.1]
Seagate BlackArmor 400 4 x 3TB in RAID-5 [192.168.178.2]

Fri Feb 24, 2012 8:41 pm
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 4 posts ]