View unanswered posts | View active topics It is currently Thu May 23, 2013 2:56 pm

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next
 Hapering geluid 
Author Message

Post Hapering geluid
Hallo,

ik heb regelmatig last van hapering in het geluid, bij verschillende formaten van films, VOB, MKV, ISO, altijd in het begin van de film.
Ik heb een playonhd met de laatste firmware en een interne HD.
Als ik de film, die op de POHD staat, afspeel via netwerk op de PC met Power DVD10, heb ik die hapering niet.
De POHD is aangesloten op de TV via HDMI. Mijn Home cinema (goedkoop toestel) is ook aangesloten op de TV via HDMI.
TV is verbonden via cinch op de home cinema. (Home cinema heeft geen digitale uitgang of HDMI ingang).
Ik heb ook al een andere HDMI kabel geprobeerd en een andere cinch kabel.
Audio instellingen op de POHD maken ook geen verschil.
Iemand een idee?

Sun Feb 13, 2011 7:34 pm
Profile

Post Re: Hapering geluid
Ik heb hier sinds een paar dagen ook last van, althans bij diverse films valt het geluidsignaal regelmatig 2 sec. weg. Hier nooit eerder last van gehad en recent ook niets gewijzigd in de aansluitingen of de software.
Heb zelf het idee dat de HD misschien wat "gaar" aan het worden is alhoewel het beeld prima blijft.
Iemand hier een oplossing voor?

Mon Feb 14, 2011 11:21 pm
Profile

Zelfde probleem hier.
Heb hem vandaag ontvangen, aangesloten op het netwerk en werkt goed.
ISO-bestanden afspelen resulteert in goed beeld, maar af en toe hapert het geluid.
Ik kwam er trouwens achter dat dit alleen geld voor het geluid uit de TV via de HDMI-kabel.
Via de optische kabel naar mij Home cinema set hoor je geen haperingen.....
Erg vreemd, ik hoor ook graag wat de oplossing is hiervoor.

Tue Feb 15, 2011 11:09 pm
Profile

Hetzelfde probleem. Wanneer ik films met digitaal geluid afspeel. Het treedt niet op wanneer ik het geluid analoog afspeel.

Wed Feb 16, 2011 2:01 pm
Profile

Ik heb het probleem inmiddels toch zelf weten op te lossen. Kwam er bij het testen achter dat de haperingen zich toch niet bij alle films voordeden. Door in de setup te switchen tussen SPDIF LPCM en SPDIF RAW (ik heb een SPDIF kabel van de player naar mijn versterker lopen) heb ik ook bij de films die eerder de haperingen vertoonden nu wel goed geluid!
Heb je een HDMI aansluiting dan kun je dus proberen met de HDMI instellingen te "spelen" en te kijken onder welke instelling het geluid het beste wordt weergegeven.
Hieronder nog even, van een ander forum geplukt, aangegeven wat de verschillen zijn tussen LPCM en RAW:
Quote:
SPDIF/RAW:
Kies deze optie als uw mediaspeler door middel van een digitale ofwel optische kabel met een DTS versterker verbonden is. De digitale uitgangen zijn ontworpen voor een verbinding met een versterker of een decoder voor Dolby Digital , DTS of MPEG. Audio in DVD bestanden zijn meestal opgenomen in deze formaten (MPEG en/of DTS) en wordt door de versterker omgezet. YouTube signalen en ander analoge formaten worden dan niet afgespeeld.

SPDIF/LPCM :
Kies deze optie als uw mediaspeler verbonden is met een digitale stereo-versterker. Bij het afspelen van een media die opgenomen is in Dolby Digital of MPEG worden de audio signalen omgevormd tot een PCM signaal voor 2 kanalen en via de optische kabel verstuurd. Audio gegevens die via Youtube worden binnengehaald zijn alleen analoog en worden daarom keurig afgespeeld.

Ook op het AC Ryan-forum vond ik nog een Engelstalig topic waarin de verschillen worden uitgelegd: http://www.acryan.com/forums/viewtopic.php?f=39&t=3425&view=next
Jammer dat de player nog niet automatisch switched tussen beide opties maar wellicht dat dit nog in een volgende update wordt meegenomen.
Ik hoop dat dit bij jullie de problemen ook oplost. De oorzaak was i.i.g. geen zonnestorm, die komt morgen pas ;)

Wed Feb 16, 2011 8:34 pm
Profile

Ik heb de HDMI-audio verandert in de set-up, maar hij blijft elke paar seconden een hapering geven als ik de audio via de TV afspeel.

Thu Feb 17, 2011 10:01 am
Profile

Ik heb ook opnieuw even geëxperimenteerd, maar het probleem blijft bestaan als ik de film via de POHD afspeel. Als ik de POHD gewoon aansluit op de TV via HDMI dan hapert het geluid nog steeds (niet bij alle films). Ik heb deze film (VIDEO_TS) gebrand op DVD en dan heb ik geen probleem. Als ik deze film afspeel, vanop de HD van de POHD, via mijn netwerk op de PC, heb ik ook geen probleem.
Ik heb dan de film op mijn PC geplaatst en dan afgespeeld langs mijn netwerk via de POHD en dan heb ik de hapering weer wel.
Mijn conclusie : Het probleem ligt bij de POHD. Instellingen wijzigen van de POHD helpt niets.

Thu Feb 17, 2011 4:30 pm
Profile

Is er verschil als je 1080 50 of 60 hz kiest ?

En als je hem op lpcm dual zet ?

Ik herken namelijk totaal dit probleem niet

HTTP://ACRYANFAQ.BLOGSPOT.COM

Fri Feb 18, 2011 3:10 pm
Profile

Nee, instellingen veranderen helemaal niets. Het probleem begint meer en meer voor te komen.

Fri Feb 18, 2011 3:56 pm
Profile

ronnyabl wrote:
Nee, instellingen veranderen helemaal niets. Het probleem begint meer en meer voor te komen.

En als je hem bijvoorbeeld naar 3582 flasht

heb je dan ook dit probleem ?

HTTP://ACRYANFAQ.BLOGSPOT.COM

Fri Feb 18, 2011 4:09 pm
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 46 posts ]  Go to page 1, 2, 3, 4, 5  Next