View unanswered posts | View active topics It is currently Sat May 18, 2013 12:23 pm

This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.  [ 6 posts ] 
 type harde schijf voor playonhd 2 
Author Message

Post type harde schijf voor playonhd 2
Ik heb momenteel een playonhd 2 in mijn bezit.
Ik kan hierin een harde schijf plaatsen.

wie kan mij vertellen welk type harde schijf ik in dit apparaat kan plaatsen?
Ik neem aan dat er niet zo maar een willekeurige type harde schijf geplaatst kan worden.

Tue Nov 15, 2011 10:28 pm
Profile

Post Re: type harde schijf voor playonhd 2
Eigenlijk wel, zolang het een 3.5 inch SATA harde schijf is. Maar IDE harde schijven zul je in de winkel niet meer vinden, hoogstens thuis in een la verstopt :) Snelheid (hoeveel RPM) en cache maken niet veel uit, de speler zal deze snelheden nooit benutten. Dit betekent niet dat er geen qualiteitsverschillen tussen harde schijven zijn. Ik persoonlijk ben niet tevreden over mijn laatste 1 TB Seagate HD (gaf klikjes en vreemde waardes in SMART management), mijn nieuwe 2 TB Western Digital Caviar Green bevalt prima. Samsung komt ook altijd wel aardig uit de test. Vanwege de overstromingen in Thailand (daar komen veel schijven vandaan) zijn de prijzen de laatste weken omhoog geschoten, soms wel het dubbele of meer. Meer dan 80 tot 90 Euro voor een 2 TB harde schijf is echt te veel, ik heb de mijne uit een WD Elements externe harde schijf uitgebouwd en dat werkt prima. Soms zijn de externe schijven nog voor een redelijke prijs te krijgen, vaak goedkoper dan de losse schijf die er in zit. Raar... :?

Tue Nov 15, 2011 11:21 pm
Profile

http://aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_47/OFF01.SHTML

Deze kun je eruit slopen voor intern gebruik. Zoals vanhal al aangaf zijn de prijzen veelal verdubbeld voor interne hdd's losse verkoop. Een 2TB 3,5" sata zie ik op tweakers.net vanaf €130,- .

Wed Nov 16, 2011 9:31 am
Profile

Je zou hem ook voorzichtig eruit kunnen halen, dan hou je nog een bruikbaar kastje over :D Nadeel bij de no-names (o.a. Medion) is dat je normaal gesproken niet weet welk merk harde schijf erin zit. Anders via USB kijken welke HD het is en als het niet bevalt ruilen.

Wed Nov 16, 2011 9:38 am
Profile

Ja, slopen is een beetje teveel van het goede :lol:

En wat merk betreft, we hebben voor 3,5" desktop HDD's er straks eigenlijk nog maar 2: http://tomcoughlin.com/Techpapers/HDD%2 ... 042011.pdf

Dus de keuze is weer reuze zullen we maar zeggen :D

Wed Nov 16, 2011 9:55 am
Profile

Bedankt voor jullie info.
Hier kan ik verder mee

Thu Nov 17, 2011 12:09 pm
Profile
This topic is locked, you cannot edit posts or make further replies.   [ 6 posts ]