[How to] Installeren en configuren NZBGet
Hoi,
Aangezien ik weinig informatie kon vinden over het installeren van NZBget (downloaden van newsgroepen) dacht ik maar eens te posten hoe het mij gelukt is. Misschien is hier iemand mee geholpen.
Hopelijk is het een beetje duidelijk.
Voordat je begint met installeren is het belangrijk om Samba-server te hebben draaien
(Setup menu : Bittorrent/Samba = ON)
Indien dit niet lukt download dan de extentions en plaats deze op een lege USB-stick.
Via setupmenu kun je deze extentions installeren middels "Upgrade : Upgrade extentions"
- Verbind je Playon!HD aan je local netwerk.
- Download PODinstaller van het internet en run deze op een PC of laptop.
- Klik op "Repository in het linkerveld (onderste item). Nu verschijnt aan de rechterkant een URL.
Doe hier verder niets aan, maar klik op de button "load"
Nu verschijnen de beschikbare optware.
-Klik links op "PlayOn HD - v0.9" en type in het veld IPadres het IP-adres van je playonHD in.
-Klik vervolgens op connect om verbinding met je PlayonHD te maken
-Installeer eerst "apache" door op "apache"te klikken en vervolgens op de "Install" knop
- Zodra deze geinstalleerd is, verschijnt in het statusveld "Installed"
- Start apache door op de startbutton te klikken
- Stel apache zodanig in dat deze bij de opstart van de playonHD automatisch start. ("Set auto-start")
- Nu kan NZBget geinstalleerd worden.
- Klik op "NZBget" aan de linkerkant
- Klik op de "Install" button
- Start ook NZBGet middels de "start" button en zorg ervoor dat deze ook automatisch opstart ("Set auto-start")
In je internetbrowser is NZBget nu te benaderen middels:
http://<IP-adres PlayonHD>:82/NZBGet-WebUI/
Op je playonHD te kunnen gebruiken als newsleecher dient je NZBGet nog wel te configureren:
- In het veld "server control" aan de linker kant klik op "config"
- In het veld "NZBGET server"aan de linkerkant klik op "NEWS-SERVER"
- Type in het veld "Server1.host" in het midden de naam van je newsgroup server (bv news.hetnet.nl)
- Type in het veld "Server1.username"in het midden de gebruikersnaam waarmee je contact moet maken met de server (bv
Mijnemail@hetnet.nl)
- In het veld "Server1.password" dien je je passwoord in te typen (bv *******

)
- Druk vervolgens op de knop "Save Changes" onderaan
- De overige setting kunnen op de default-waarden blijven staan.
Als het goed is, heb je NZBget nu goed geconfigureerd en kun je aan de slag.
- Klik op "back to main-page"aan de linkerkant
- Middels de knop "bladeren", kun je bijvoorbeeld een NZB-bestand van je PC halen en naar de PlayonHD verplaatsen. NZBGet zal nu automatisch de betreffende bestanden downloaden, repareren en unzippen.
Er zijn uiteraard meerdere opties om NZB's te verplaatsen en queue's te generen, maar de basis werkt nu.
By the way : Deze installatie heb ik uitgevoerd op basis van de officiele firmware 2901.
Veel succes.